21 & 22 april 2024 | Evenementenhal Gorinchem 

Shine online | tips voor een goede online zichtbaarheid

Investeer in jouw online zichtbaarheid. In veel gevallen komen jouw klanten als eerste online in aanmerking met jouw salon of merk. Niet veel klanten zullen jouw salon binnenstappen zonder minstens even op je website, Instagram of Facebook te hebben gekeken. Zorg dat alle kanalen op elkaar afgestemd zijn en het juiste gevoel overdragen. Zet het wekelijks op je to-do lijstje om even je social media kanalen bij te werken en om iets leuks in te plannen.

Tip 1. Deel foto’s. Inspireer je volgers, laat die perfecte balayage zien die jij creëerde of de perfecte metamorfose. Door je volgers te laten zien dat je bezig bent de nieuwste trends en technieken zullen ze sneller geneigd zijn om een behandeling bij je te boeken.

Tip 2. Stimuleer je klanten. Stimuleer je klanten om een foto van hun resultaat online te delen met de hashtag van jouw salon en beloon ze met 10% korting. Dit is een win-win situatie en gratis content voor jouw salon of merk.

Tip 3. Maak het persoonlijk. Deel niet alleen foto’s van jouw mooiste haarcreaties of producten maar ook juist van jou als persoon. Klanten zijn benieuwd naar het gezicht achter de salon en vinden het leuk om te zien dat jij in het weekend na een dag hard werken ook lekker geniet van een avondje uit. Naast het persoonlijke is het belangrijk om jezelf neer te zetten als expert.

Tip 4 Doe eens iets extra’s. Iedereen vindt het leuk om iets speciaals te krijgen, beloon je vaste klanten eens met een gratis proefproduct of andere kleinigheidje. De klanten voelen zich hierdoor special en zijn eerder geneigd om terug te komen naar jouw salon. Probeer eens iets anders in veel kapsalons krijg je een kopje koffie, waarom niet een glasje bubbels? Zorg dat je iets extra’s doet waardoor ze je onthouden.  

Tip 5 Blijf in contact. Belangrijk is om in contact met je klanten te blijven. Stuur ze bijvoorbeeld een persoonlijke aanbieding, beautytips of leuke nieuwtjes over jouw salon.

‘’Het zijn de kleine dingen die zorgen voor de ultieme klantenbeleving’’

Bron. CCV rapport – Trends in de beautysector die voor jou kansen bieden

Vond je dit artikel leuk?

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Deel op Linkdin
Deel op Pinterest

<< Gerelateerde berichten >>

Laat een reactie achter

Scroll naar top

Belangrijke update

Met pijn in ons hart hebben wij de keuze moeten maken om The Hair X-perience, die gepland stond op 21 en 22 april 2024, te annuleren. We waarderen iedereen die zich heeft ingezet om van The Hair X-perience een succes te maken, helaas hebben we het tij niet kunnen keren.